tag:blogger.com,1999:blog-3418389629226784482.post1618101253370135743..comments2020-07-19T12:40:44.630-07:00Comments on Robopsychologist: Η πολιτική βία είναι πάντοτε φασιστική;Unknownnoreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-3418389629226784482.post-7598664000708576472011-05-02T03:16:40.823-07:002011-05-02T03:16:40.823-07:00Ευχαριστώ εξαδάκτυλε!Ευχαριστώ εξαδάκτυλε!Robopsychologisthttps://www.blogger.com/profile/17761122857939066378noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3418389629226784482.post-67966425398607087892011-04-29T15:33:45.696-07:002011-04-29T15:33:45.696-07:00Την καλησπέρα μου,
Στην συνέχεια της παραπάνω κου...Την καλησπέρα μου,<br /><br />Στην συνέχεια της παραπάνω κουβέντας μας, να προσθέσω και το ακόλουθο :<br /><br />http://exadaktylos.wordpress.com/2011/04/29/%CF%80%CE%B5%CE%BC%CF%80%CF%84%CE%B7-5-%CE%BC%CE%B1%CE%B7-2011-2-%CE%BC%CE%BC-%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%80%CF%89%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%BF-%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CF%83-%CF%86%CE%BF/<br /><br />Ο τίτλος του άρθρου είναι <br /><br /><b>ΠΕΜΠΤΗ 5 ΜΑΗ 2011, 2 ΜΜ, ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ “ΙΑΝΟΣ”, ΦΟΡΟΣ ΤΙΜΗΣ ΣΤΑ 3 ΘΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ “ΜΑΡΦΙΝ”</b>εξαδάκτυλοςhttps://www.blogger.com/profile/05670951883829805529noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3418389629226784482.post-78223333831047788512011-02-05T06:30:27.736-08:002011-02-05T06:30:27.736-08:00Εξαδάκτυλε καλωσόρισες! Το βιβλίο με προβλημάτισε ...Εξαδάκτυλε καλωσόρισες! Το βιβλίο με προβλημάτισε πολύ και ήθελα να γράψω κάτι γιαυτό, να εξερευνήσω λίγο την έννοια της μη-βίας. Μου άρεσε που κατονόμαζε όλα τα είδη βίας, χωρίς να αποφεύγει να αναφερθεί στην συστημική, "αόρατη" αλλά πανταχού παρούσα βία. Νομίζω ελάχιστοι έχουν κάνει παρόμοιες προσπάθειες στην Ελλάδα..<br /><br />Έχω την εντύπωση πως υπάρχουν δυο βασικές κατηγορίες πολιτικής ιδεολογίας: Η μια θεωρεί πως κάποιοι ελάχιστοι πρέπει να κυβερνούν τους πολλούς (οι οποίοι είναι υποτίθεται είτε οι "άριστοι" ή κάποια "πρωτοπορία"). Η άλλη κατηγορία θεωρεί πως οι άνθρωποι μπορούν και πρέπει να ορίζουν οι ίδιοι τη μοίρα τους, να αυτο-κυβερνώνται δηλαδή.<br />Το θέμα είναι πως πολύς κόσμος που κατατάσσει τον εαυτό του στην δεύτερη κατηγορία, σταδιακά γεμίζει με μίσος ή υποτίμηση προς τους συνανθρώπους του που διαφωνούν μαζί του. Η ανυπομονησία του να αλλάξει τα πράγματα χτυπά στο τοίχο της Άλλης άποψης -που φυσικά δεν αλλάζει από τη μια μέρα στην άλλη. Και η βία από ύστατο καταφύγιο γρήγορα γίνεται η πρώτη επιλογή (κι ας βαφτίζεται αναπόφευκτη). Καταλαβαίνω την πικρία που δημιουργεί ο κυνισμός που συναντάμε καθημερινά. Όμως ο πυρήνας αυτής της ιδέας, του να αυτο-κυβερνώνται οι άνθρωποι σεβόμενοι ο ένας τον άλλο, σεβόμενοι ακόμη και τις μειοψηφικές απόψεις, δε μπορεί παρά να στηρίζεται στην αγάπη. Για ποιόν άλλο λόγο να ενδιαφέρεται κάποιος για τέτοιου είδους αλλαγές, αν όχι από αγάπη; Η οποία είναι λίγο δύσκολο να εκφραστεί με το ξύλο. Που στο κάτω κάτω είναι το "γήπεδο" της εξουσίας: Είτε θα σε νικήσει άμεσα, είτε έμμεσα μεταμορφώνοντας σε μικρογραφία ροπαλοφόρου εξουσιαστή...Robopsychologisthttps://www.blogger.com/profile/17761122857939066378noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3418389629226784482.post-80855709856877844442011-02-01T12:29:23.561-08:002011-02-01T12:29:23.561-08:00Καλησπέρα σου. Μια και είχες την καλοσύνη να γράψε...Καλησπέρα σου. Μια και είχες την καλοσύνη να γράψεις γιά το βιβλίο, και μιά και βρέθηκα στο blog σου θα ήθελα να προσθέσω και εγώ κάποια πράγματα.<br />Η ιδέα πως "η πολιτική βία είναι πάντοτε φασιστική" ξεκινάει από την αντίληψη πως η κάθε ιδέα πρέπει να μπορεί να στέκεται όρθια επειδή είναι σωστή και όχι επειδή την χώνουμε στο κεφάλι του καθενός με το ζόρι, ακόμα και αν είναι σωστή. Από την στιγμή που επιβάλλουμε στους ανθρώπους ακόμα και το πιό απόλυτο καλό με το στανιό και χωρίς να τους έχουμε πείσει, έχουμε ηττηθεί. <br />Το γεγονός πως κάποιοι από τους συγγραφείς προπηλακίστηκαν, απειλήθηκαν, ακόμη και ξυλοφορτώθηκαν γιά την άποψη αυτή, δείχνει πως οι φασιστικές πρακτικές κρύβονται κάτω από κάθε σημαία.<br />Αν και δεν νομίζω πως κάποιος από τους συγγραφείς είναι κατά της αυτοάμυνας, είμαι σίγουρος πως κανένας μας δεν θέλει να πείσει γιά το δίκιο της άποψης μας με το ματσούκι. Δεν μιλάω σαν αντιπρόσωπος όλων μας, αλλά αυτός ήταν, γιά εμένα τουλάχιστον, ο λόγος που συν-έγραψα στο βιβλίο αυτό.<br /><br />Χαίρομαι που υπήρξαν άνθρωποι που προχώρησαν πέρα από τον τίτλο του βιβλίου - ο οποίος προκάλεσε αρκετά απαξιωτικά και προσβλητικά σχόλια κοντά σε κάποια εποικοδομητικά - και ξόδεψαν τον χρόνο να το διαβάσουν και να έχουν άποψη. Και σ' ευχαριστώ που αφού διάβασες το βιβλίο, έκανες τον κόπο να κάνεις αυτή την άποψη γνωστή.εξαδάκτυλοςhttps://www.blogger.com/profile/05670951883829805529noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3418389629226784482.post-55719365315368383562011-01-23T04:41:01.337-08:002011-01-23T04:41:01.337-08:00Ευχαριστώ Rodia, welcome! Διόρθωσα και το ΜΜΕ, να&...Ευχαριστώ Rodia, welcome! Διόρθωσα και το ΜΜΕ, να'σαι καλά! Ο Πάγκαλος και οι συνάδελφοι/συνδαιτυμόνες του στη βουλή δεν ταράζονται με τσιμπιές εκτονωτικής βίας ;)Robopsychologisthttps://www.blogger.com/profile/17761122857939066378noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3418389629226784482.post-39480460628752319062011-01-23T03:18:22.271-08:002011-01-23T03:18:22.271-08:00Η εικόνα με τον Πάγκαλο, απίστευτη! Αν και νομιζω ...Η εικόνα με τον Πάγκαλο, απίστευτη! Αν και νομιζω οτι με τόσο λίπος δεν καταλαβαίνει τπτ απο τσιμπιές και δαγκωνιές.Rodiahttps://www.blogger.com/profile/05376191142483735168noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3418389629226784482.post-27389582809424406192011-01-23T03:16:19.048-08:002011-01-23T03:16:19.048-08:00Εξαιρετικό άρθρο. Respect._
Καταδικάζει τη βία με....Εξαιρετικό άρθρο. Respect._<br />Καταδικάζει τη βία με.. συνοπτικές διαδικασίες!<br /><br />..παρατηρω ενα λαθακι: ειναι ΜΜΕνημερωσης και όχι ΜΜΜεταφορας..Rodiahttps://www.blogger.com/profile/05376191142483735168noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3418389629226784482.post-71257725976691772852011-01-22T03:58:22.210-08:002011-01-22T03:58:22.210-08:00Thanks Eriugena!
Όσον αφορά την στάση του αδικούμ...Thanks Eriugena! <br />Όσον αφορά την στάση του αδικούμενου και το κατά πόσον μπορεί να περάσει τα όρια -δηλαδή να ασκήσει βία, νομίζω το απόσπασμα του Καμύ είναι χαρακτηριστικό: "Πιστεύω πως πρέπει να προστρέχουμε σ’ αυτήν μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και να την περιορίζουμε στα δυνατά όρια". Για παράδειγμα μια γυναίκα που δέχεται επίθεση από έναν βιαστή, αμυνόμενη προφανώς ίσως χτυπήσει τον δράστη. Δε νομίζω να υπάρχει φιλόσοφος που θα την κατηγορούσε γιαυτό (και αν ναι, τότε θα ήμουν περίεργος να μάθω αν θα γυρνούσε και το άλλο μάγουλο, εάν ο βιαστής διάλεγε αυτόν για στόχο :P ). Κάποιος ιερέας βέβαια ίσως και να την κατηγορούσε, μα αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Απαντώντας λοιπόν στην ερώτηση για το αν ο αδικούμενος μπορεί να περάσει τα όρια, φαίνεται πως κάποιες φορές ναι, μπορεί. Όσο αόριστο κι αν είναι το "σε εξαιρετικές περιπτώσεις", νομίζω πως δεν μπορεί πάντως κάποιος να απαντήσει με ένα απόλυτο, γενικό "όχι". <br /><br />Ο Πλάτωνας υποστήριζε συγκεντρωτικές μορφές οργάνωσης της κοινωνίας, καθώς και (όπως σχεδόν όλοι οι φιλόσοφοι της εποχής του) την δουλεία. Μια τέτοια κοινωνική διαμόρφωση ήταν δίκαιη για αυτόν, παρ'όλο που εμπεριείχε βία. Καθένας μας βέβαια διαμορφώνει τις απόψεις του με βάση τις εμπειρίες του και το περιβάλλον του. Ο Πλάτωνας έζησε σε μια δημοκρατία που παράκμαζε και που (δημοκρατικότατα) δολοφόνησε τον δάσκαλό του Σωκράτη. Λογική η απέχθειά του για το καθεστώς. Και μια υπενθύμιση για μας πως η ποιότητα μιας δημοκρατίας δεν κρίνεται μόνο από το κατά πόσο εκφράζεται η άποψη των πολλών, μα και από το κατά πόσον προστατεύονται οι μειοψηφούντες...Robopsychologisthttps://www.blogger.com/profile/17761122857939066378noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3418389629226784482.post-15739668561661340422011-01-21T10:29:51.914-08:002011-01-21T10:29:51.914-08:00Η ανάλυσή σου είναι ορθή και πάνω απ'όλα διαυγ...Η ανάλυσή σου είναι ορθή και πάνω απ'όλα διαυγής. Αυτό που τίθεται σε φιλοσοφικό επίπεδο ωστόσο είναι πιό σκληρό, και έχει να κάνει με την στάση του εν-δικαίω πράττοντος. Δηλ: το ερώτημα είναι κατα πόσο ο αδικούμενος μπορεί να περάσει τα όρια, ακόμα κι αν έχει δίκιο( μια τυπική φιλοσοφική ερώτηση που ταλάνισε τον Πλάτωνα, αλλά όχι μόνον για να μην εμπλακούμε τώρα σε πλατωνισμούς και αντιπλατωνισμούς). νομίζω πως έχεις τη διαύγεια να αντιμετωπίσεις ένα τέτοιο δίλλημα, χωρίς φανατισμούς. Θα ήθελα ειλικρινά την άποψή σου..χαιρετισμούς!Eriugenahttps://www.blogger.com/profile/01720046840132608776noreply@blogger.com